Wyposażenie sklepowe

Właściciele sklepów zdają sobie sprawę, że stosownie zaaranżowany sklep, a także należycie dobrane wyposażenie sklepów może pozytywnie wpłynąć na sprzedaż w sklepie. Działania mające na celu powiększenie dystrybucji właśnie poprzez tę metodę mają dosłownie własne własne określenie. Na myśli mamy oczywiście Merchandising - jest to wywieranie wpływu poprzez różnorodne działania na klienta końcowego, którego misją jest powiększenie sprzedaży ogólnej.

Już prezencja sklepu przed lokalem bardzo mocno wpływa na to, czy klient wejdzie do środka, czy jednakże poszuka czegoś innego. I tak samo sprawa wygląda, gdy klient znajdzie się już w środku. W tak zaistniałej okoliczności kilka chwil w sklepie wystarczy do tego, ażeby klient uświadomił sobie czy jest tutaj po raz pierwszy i ostatni, czy natomiast wróci na ponowne zakupy. Wpływ na to mają chociażby sklepowe listwy cenowe. Czy kiedykolwiek zwróciłeś uwagę na to, że pomarańczowe naklejki z cenami są znacznie bardziej kuszące niż żółte? Udowodniono, że stosowanie pomarańczowych etykiet może zwiększyć sprzedaż danego produktu o kilkadziesiąt procent. Wręcz jeśli będzie to jedynie kilkuprocentowa promocja. W sklepie ważna jest też wolna przestrzeń dla klientów i pracowników. Wszyscy muszą czuć się swobodnie, a mimo to muszą znajdować się wszystkie produkty wystawione na sprzedaż. Aby wszystko pomieścić na półkach sklepowych, powinniśmy używać przestronne półki sklepowe, które są funkcjonalne i gwarantują sporo wolnego miejsca. Ułożymy na nich zarówno artykuły spożywcze, jak i sprzęty RTV AGD. Zwrócić powinniśmy wyłącznie uwagę na parametry techniczne, ponieważ specyfikacja dotycząca wytrzymałości a także warunków przechowywania może być zmienna. Warto do takich półek i regałów sklepowych kupić również miłe dla oka listwy cenowe. W ten sposób zadbamy o idealną prezencję w sklepie.
Źródło: półki sklepowe.